Summary about Head Hunters, how we are with the development at this moment.
GAMEPLAY
Currently the game has 2 playable characters and each one of them has 12 different attacks. (including throwing enemies, catching, knees, special attack, elbow attack and the others.)
10 different types of normal enemies (each with 5 color palettes) and 7 different bosses (at the end of each level + 2 sub-bosses).
The game has a total of 5 stages with 12 different scenes.
You can collect 5 type of items (cake, chicken, life, money, ruby) and 3 weapons (knife, baseball bat and katana) in the game.
DESIGN
All levels and characters are originally drawn (and completed for this version of the game), there are no robbed textures or characters, or a mix of different games. Everything is purely my job.
This is an honest pixel-art 🙂
SOUNDTRACK
Head Hunters will have their own original soundtrack cared by Robert “RayN” Levay, who at the last minute agreed to help me.
He don’t hawe too much time, about 3 weeks before the release hee agreed to help me and he gives himself maximum and sends me real musical pearls.
PROGRAMMING
Character programming is 99% complete
Programming of bosses and enemies is 99% complete
Difficulty NORMAL: Backgrounds and enemy and object spacing is 90%
Difficulty EASY: Backgrounds and enemies and items are 0%
Difficulty HARD: Backgrounds and enemies and items are 0%
ULTRA HARD Difficulty: Backgrounds and enemies and items are 0%
BGM music and other sound effects is at 30%
Cutscenes in English
Translation 100%
Programming 45%
Cutscenes in Czech
Translation 100%
Programming 0%
Japanese Cutscenes
Translation 0%
Programming 0%
CONCLUSION
In fact, we only have a few last adjustments and then play until our fingers fall off 🙂
ČESKY
Shrnutí informací o hře Head Hunters, aneb jak jsme momentálně na tom.
GAMEPLAY
Aktuálně má hra 2hratelné postavy a každá z nich má 12 různých útoků. (včetně přehazování nepřátel, chytání, speciálního útoku, útoku za sebe a jiné.)
Deset druhů obyčejných nepřátel (z nichž má každý 5 barevných palet) a sedm odlišných bossů (na konci každého levelu + dva subbossové).
Hra má celkem 5 levelů které se odehrávají ve 12 scénách.
Ve hře se dá sebrat 5 různých předmětů (dort, kuře, život, peníze, rubín) a 3 zbraně (nůž, baseballová pálka a meč)
GRAFIKA
Všechny levely a postavy jsou originálně nakreslené (a pro tuto verzi hry kompletní), nejedná se o žádné vykradené textury nebo postavy a ani o mix různých her. Vše je čistě má práce.
Jedná se o poctivý pixel-art 🙂
SOUNDTRACK
Head Hunters budou mít svůj vlastní originální soundtrack, o který se stará mistr Robert “RayN” Levay, který na poslední chvíli souhlasil s tím, že mi pomůže.
Vzhledem k tomu že se o tom dozvěděl cca 3 týdny před vydáním hry ze sebe vydává maximum a posílá mi opravdové hudební perly.
PROGRAMOVÁNÍ
Programování postav je hotové na 99%
Programování bossů a nepřátel je hotové na 99%
Obtížnost NORMAL: Backgroundy a rozestavení nepřátel a předmětů je na 90%
Obtížnost EASY: Backgroundy a rozestavení nepřátel a předmětů je na 0%
Obtížnost HARD: Backgroundy a rozestavení nepřátel a předmětů je na 0%
Obtížnost ULTRA HARD: Backgroundy a rozestavení nepřátel a předmětů je na 0%
BGM music a jiné zvukové efekty 30%
Cutscény v Angličtině
Překlad 100%
Naprogramování 45%
Cutscény v Češtině
Překlad 100%
Naprogramování 0%
Cutscény v Japonštině
Překlad 0%
Naprogramování 0%
ZÁVĚR
Už nás vlastně čeká jen pár posledních úprav a pak hraní, dokud nám neupadnou prsty 🙂